Založ si blog

Rozhýb sa

Dobehol som pod Topoľčiansky most. Na GPSke svietilo 8,5 km. Málo. Vedel som, že to stačiť nebude. A vlastne som sa tešil: „Pridám dva kiláčiky? Alebo radšej sedem?“ Dnes je to už závislosť a vášeň. Plná endorfínov a nadšenia. I skvelých nápadov. Kedysi som veril, že najlepšiu inšpiráciu načerpám z veltlínu. Dnes už viem, že to je slnko, príroda a pohyb.

Bežalo sa fantasticky. Iba pred pár dňami som opustil asfalt a objavil terén. Behať v prírode je úžasné. Žiadne autá, ticho, občas srnka, zajac, zablúdilec so psom. Žiadne preteky, žiadne dokazovania. Iba kyslík, sloboda a čistá radosť z behu. Nebolo to tak vždy.

Celé to začalo pred rokom, Keď ma Eva, (tiež reštarťáčka) hecla, aby sme dali spolu Silvestrovské mosty. Musím dodať, že naposledy som na čas behal ešte na ZDŠ a to už patrí do minulého storočia. S tréningom som začal v októbri a moja prvá desina (toľko kilometrov sa behá základná séria) padla až pár dní pred štartom. S obavami som očakával, či to dám.

Fakt som predtým nebehal. Posledných 5 rokov bicyklujem. Veľa bicyklujem. Vlastne celé to začalo práve bicyklom. To som mal hodnotných 136 kg, ego veľké, ako nafukovací balón a problémy s kolísavým krvným tlakom. Raz na vyšetrení prirovnal moju pečeň vyšetrujúci k dobre vykŕmenej kačici. Prirodzene, urazil som sa. Vlastne problémov som mal trochu viac… >>>

Mandľové sady v Hustopeče

29.03.2024

Prišla jar. Tohto roku asi aj trochu skôr, ako by sa očakávalo. Jarnú krásu možno obdivovať takmer na každom kroku, my sme sa vybrali na Južnú Moravu, konkrétne výlet do Hustopeče. Na Hustopečskom starom vrchu totiž stojí vo výške cca 300 m. n. m. na okraji mandľového sadu pomerne nová rozhľadňa (otvorená bola v roku 2012) a z nej by mal byť dokonalý výhľad priamo do [...]

Jablko či hruška? Formy postavy určujú typ obezity

29.08.2023

Formy postavy určujú formu obezity. Ste jablko či hruška? Poznáme dve základné formy obezity: Abdominálna – jablko Je našim hlavným nepriateľom. Postihuje tak mužov ako i ženy a bohužiaľ dnes už aj deti. Je to tzv. vnútorná obezita. Tony tuku uložených vo vnútri brušnej dutiny. Na pečeni, srdci, vnútornostiach, všetko je proste obalené tukom. Áno. Preto je dôvod [...]

Ak sa chcete rozhýbať, začnite rýchlou chôdzou

03.02.2023

Je to náš najprirodzenejší pohyb, ktorý vykonávame od mala. Chodiť môžeme 24 hodín denne 12 mesiacov v týždni. Chôdza na nás nekladie žiadne finančné nároky, nepotrebujeme chodiť na vzdialené miesta, nepotrebujeme skypass ani žiadne drahé vybavenie. Iba čas a ochotu. Rýchla chôdza patrí medzi aeróbne aktivity. Môžeme zrýchliť metabolizmus, napomôcť spaľovaniu [...]

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

Putin

Rutte: Vyšetrovanie ruskej propagandistickej siete je veľmi znepokojujúce

29.03.2024 12:54, aktualizované: 13:58

Činnosť proruskej špionážnej siete vyšetruje poľská kontrarozviedka a tiež belgické či české spravodajské služby.

forró, fico, galanta

Tlačila na Forróa vláda? Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len predseda, stretnutie s Korčokom zrušil svojvoľne

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

petere

Beh, turistika, cykloturistika. Na všetky boľačky sveta vrátane gaučovania predpisujeme endorfíny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 86
Celková čítanosť: 188407x
Priemerná čítanosť článkov: 2191x

Autori blogu